Personlig branding2020-07-29T16:43:55+02:00
DER ER FLERE FORSKELLIGE SLAGS PERSONLIG BRANDING FOTOS.

1. HEADSHOTS

Headshots alene er ikke personlig branding, men en vigtig del af din personlige branding.

Jeg er en kreativ fotograf og kan godt lide lidt kant. Men selv jeg anerkender vigtigheden af et lidt mere traditionelt portræt, hvor du står knivskarpt.
F.eks. skal dine portrætter til profilbilleder på sociale medier være dig tæt på, med smil og i farver (vi mennesker reagerer nemlig mest på smilende ansigter i farve, har man lavet undersøgelser på) og det skal du naturligvis drage fordel af.

Når du booker din personlige branding fotosession, så husk at inkludere et headshot. Måske to forskellige, så du har til forskellige situationer og/eller noget at skifte med. Det kan være, du f.eks. har brug for et lyst og et mørkt udtryk, et afslappet look og et mere business-præget look osv.

HVAD ER DIT BRAND?

Ifølge Jeff Bezos, CEO for Amazon:

“Your brand is what people say about you when you’re not in the room.”

Du kan ikke kontrollere, hvad andre siger om dig, men du kan “guide” dem i den rigtige retning. Dit personlige brand er noget, du bevidst kan forme. Udover de indlysende – behandl andre, som du gerne selv vil behandles, tal med din egen stemme osv. Det er helt enkelt: du arbejder med dit brand ved at præsentere din omverden for dét, du vil have dit brand skal være kendt for. Sagt på en anden kendt måde: du er, hvad du gør. For det jeg ser af dig, er det, jeg tror på, du er. Tanker bliver til ting. Hvad vil du være kendt for? Det er dét, der definerer dit brand.

VI KØBER AF DEM, VI KAN LI’

Når du så har defineret dit personlige brand, hvordan kommunikerer du det så ud? Det er bla. her din personlige branding fotosession kommer i spil. Når du hører coaches og marketingsfolk tale om at blive set eller nå ud til et større publikum, så er en stor del af det, dine billeder – både portrætter og billeder af dine varer/ydelser

Ifølge Hubspot kan vores hjerne afkode billeder og grafik 60.000 gange hurtigere end den kan afkode tekst. Det gør den på 1/10 sekund. Tænk på, hvordan du gør indtryk i virkeligheden med den personlige kontakt – den information har dine relationer online også brug for – derfor afhænger rigtig meget af billeder og video. 

HER ER EN AF VORES FAVORITTER

2. PERSONLIG BRANDING PORTRÆT

DIG TIL DINE SALGSKANALER

Et personligt branding portræt kræver skarpere øje på detaljen og inkluderer mere af din personlighed. Det giver fotografen mulighed for at grave lidt dybere og lære dig og dit brand at kende og ikke mindst de kunder, du gerne vil arbejde med eller allerede arbejder med. Headshots kræver mindre planlægning – med personlige brandingportrætter kan du være kreativ og det er kun fantasien, der sætter grænser: close-up, ansigtet, overkrop, hel kroppen eller miljøoptagelser, hvor du er en del af miljøet. Vores favorit er, når vi kan fange dig i den kontekst, der ER dit brand – det udtryk eller det miljø, eller med de rekvisitter, der bakker op omkring dit brand. Og vi har tonsvis af ideer og ved lige, hvordan vi sammen med dig kan sørge for, at du vil ELSKE at bruge dine portrætter.

Sælger du coaching? Så har du brug for mindst 3 portrætter til dine lead magnets, til din landing page og dine emails. Det kan være et portræt af dig med øjnene rettet mod din freebie, som er svaret på dine kunders udfordringer. Eller det kan være dig, der præsenterer din formular, hvor man kan tilmelde sig din emailliste – eller til din side, hvor du siger tak. Hvis du annoncerer på Facebook eller LinkedIn grupper og benytter grafik for at få bedre engagement, så inkluderer det også portrætterne her.

Er du gæsteforelæser, skriver du på en kollegas blog? Her er portrætterne også godt visuelt materiale.

DET ER VIGTIGT AT FORSTÅ FORSKELLEN

Det er vigtigt at forstå forskellen på headshots og professionelle og brandingportrætter så du repræsenterer dit brand korrekt.
Dine headshots viser tydeligt, hvem du er, men dine professionelle brandingportrætter viser, hvad det er lige præcis, DU gør, og det er dét, der gør at dine kunder kan adskille dig fra dine konkurrenter og det, der i sidste ende afgør, om de vil vælge DIG.
At være autentisk har vi nok efterhånden hørt lidt for meget, men det er alligevel det mest præcise ord – du skal vise dig, som du er. Og et portræt skal vise dit brand i et naturligt miljø. Som iværksætter arbejder du hårdt med at definere dit brand, ønsker mere synlighed og engagement og sandsynligvis investerer du i markedsføring. Lad os arbejde sammen og gøre det endnu bedre med de bedste portrætter, du har set af dig selv

EN AF DE KREATIVE

3. TIL DIT INDHOLD

DINE PRODUKTER ELLER YDELSER

Til dit indhold skal du udover dine headshots og personlige branding portrætter også bruge brandingbilleder.

Det kan være:

– dine produkter alene – stylet nøjagtigt i dit brands stil

– dine produkter i brug – stylet nøjagtigt i dit brands stil

– dine ydelser eller symbolikken på dine ydelser (hvis de ikke er fysiske) – også stylet nøjagtig i dit brands stil.

– dine omgivelser – f.eks. dine lokaler, dit kontor, din adresse, dit arbejdsmiljø – dét, der er en del af din virksomhed eller dig, og som ikke skal være den samme hånd, der holder kuglepennen, som vi har set 17 andre steder, men din hånd, der skriver DINE ORD.

PERSONLIGE BRANDINGBILLEDER GØR DIG MERE TYDELIG

Det er aldrig godt, hvis du tilbyder en ydelse eller et produkt og dine kunder så finder de samme billeder hos din konkurrent, eller endnu værre, hos en leverandør i en helt anden branche.

Det får ikke bare din virksomhed til at se uoriginal ud, det gør dig også let at glemme, fordi du viser upersonlige billeder, der er set før.

PERSONLIGE BRANDINGBILLEDER VISER PROFESSIONALISME

Når du viser personlige brandbilleder eller personlige brandportrætter, sørger du ikke bare for at skille dig ud fra mængden, du præsenterer også din virksomhed eller dit produkt som professionel.

Og helt ligesom du godt kan se forskel, så kan dine kunder også se forskellen. Og den kvalitet vi ser, den fører vi automatisk over på den ydelse eller det produkt, vi ser på.

SE EKSEMPLER FRA DET VIRKELIGE LIV 🙂

Pernille Steenstrup Christiansen case

Pernille

Alexandra Bech case

Alex

Merete case

Merete

Randers Arkitekten case

Brian

Ryde Consulting case

Jytte

GALLERI

JEG VIL GERNE HØRE MERE

Relaterede billeder:

Go to Top